Választható Azure endpoint konfiguráció VM létrehozásakor

Apróság, kis változás az Azure portálon, hogy új gép létrehozásakor, a varázsló utolsó lépésénél elkészíthetjük az endpointokat és választhatunk előre definiált protokollokból és portokból.

Ami számomra érdekes az a: POP3, IMAP, SMTP megjelenése. Nekem eddig úgy tűnt (persze lehet, hogy én néztem be), hogy a Microsoft részéről az a kommunikáció, hogy minden ami levelezés az legyen Office 365-ben, a többit oldjuk meg Azure PaaS, SaaS segítségével.

A lenti ábra nekem nem ezt sugallja:

image

Nekem ez azt jelenti, hogy igen, gyertek a Linux szerverekkel és üzemeltessétek itt nálunk őket, lehet bármi is a funkciója.

Ami persze nem biztos, hogy nagy mellétrafálás a részemről, mert minap is azt olvastam egy msdn blogon, hogy a Windows Server 2012 R2 az “A Cloud OS” és nagyon akarják a redmondiak a Linuxot is a Hyper-V alá.

Mindez szerintem teljesen rendben is van, örülünk a felismerésnek.

Nem “VAGY” van, ha kell választani két platform között, hanem “ÉS”!

 

Király István

www.kingsol.hu

About Király István

Microsoft Azure MVP, Microsoft Certified Trainer Rendszergazda, előadó és a KingSol Kft. ügyvezető tulajdonosa.

Vélemény, hozzászólás?

