Fixdíjas Azure csomag és a számlázás

A fix havidíjas Azure előfizetői csomagok (pl. bővített fejlesztési gyorsító alapkészlet az esetemben) kiváló lehetőséget adnak, hogy belekezdjünk az Azure használatába, vagy Azure fejlesztésbe, mivel jelentős kedvezményt adnak a normál, használat alapú díjazáshoz képest. Érdemes azonban alaposan átnézni a konstrukciót, mert – szokás szerint – a részletekben rejlik a lényeg! Én – eddig – a következő meglepetésekre futottam rá:

  • Több előadáson is elhangzott, hogy a Compute számlázását a kis méretű gépre vezetik vissza, a többi gépméret ennek valahányszorosa. Nos, ez igaz is, kivéve a nagyon kicsi példány esetében, ami ettől független. Én erre nem számítottam, és a publikált alkalmazás konfigurációjában nagyon kis példány volt megadva. Ennek az a következménye, hogy hiába van az előfizetésben egy kis példány egész havi futtatásának az ára, minden egyes órát, amíg a nagyon kis példány futott, kiszámláztak, mert az nem számítható át a kis példányra.
  • Új SQL Azure adatbázis létrehozásakor az alapbeállítás az 1 GB méretű Web edition. Én úgy voltam vele, hogy az előfizetésben van 10 GB business adatbázis, de az 1 GB-os is elég az aktuális célnak, akkor meg minek módosítsam? A választ itt is a számlázás hozta meg. Azért kellett volna módosítanom, mert Web adatbázis nincs az előfizetésben, azzal meg nem foglalkoznak a számla összeállításkor, hogy ennél nagyobb viszont van. A végeredmény itt is az lett, hogy hiába van adatbázis is csomagban, mégis kiszámlázták a felhasználást, mert a csomagban foglaltnál kisebb szolgáltatást vettem igénybe.

Az első jelenségre találtam is konkrét magyarázatot a konstrukció leírásában, a másodikra ugyan nem, de a tapasztalat ezt mutatja.

Összefoglalva: attól, hogy látszólag kevesebbet használunk, mint amire a csomagunk szól, még lehet, hogy többet kell fizetnünk. Figyeljünk oda a konstrukció leírására, illetve nézzünk rá időnként a felhasználási adatainkra, hogy időben észrevegyük, ha valami olyat fogyasztunk, amire nem számítottunk!

Vélemény, hozzászólás?

